søndag den 10. marts 2013

Bedstemødre i Aalborg

I onsdags var jeg en tur tilbage til Nordjylland, hvor jeg har boet fra jeg var 6 til jeg var 20 år. Desværre har jeg ikke været der meget siden jeg flyttede for 6 år siden, men for mig er det som at komme hjem når toget passere Hobro Station. 
Nå, men grunden til at jeg valfartet til Nordjylland var at de på universiteterne i Aalborg holdte Åbent Hus og jeg gerne vil til at studere igen istedet for at være arbejdsløs. Uddannelsen er Informationsvidenskab og Kulturformidling. En uddannelse hvor man bl.a. kan blive Bibliotekar. Det var en rigtig god oplevelse, at være til åbent hus. Jeg fik bl.a afvide at jeg kunne bruge min læreruddannelse (profetionsbachelor) så jeg kun skulle læse i 3 år og så ville jeg blive cand.scrint.bibl. Det var dejligt, at jeg kunne bruge min uddannelse til noget. Men udover det synes jeg også uddannelsen virkede som det helt rigtige for mig. 

Men inden turen gik til Universitetsbyen stod det på shopping i Skalborg, hvor der er Bilka, Ikea, Storecenter og ikke mindst Stof og Stil. Jeg fik købt meget kreativt i mange forskellige butikker specielt stof. 
I Stof og Stil fik jeg bl.a. købt stof med Babushka. De havde lavet små ornamenter af stoffet og det fik jeg selvfølgelig lyst til at lave. Jeg ELSKER babushkaer. På bagsiden er der syet ensfarvet matchende stof og båndet er syet på inden jeg syet den sammen. Det er vigtigt at sy tæt på motivet. Sy ligeså langtsom og gør evt. stinglængden kortere end maskinen automatisk er indstillet til.  Bunden af stoffet er åben så jeg kunne komme lidt fyld i babushkaerne. 
Jeg synes de er rigtig søde, men de kommer først på grenen efter påske, men hvis du ikke er gået i påskemode er de rigtig fine. Udover babushka stoffet fik jeg også købt et gammel sæt sengetøj med et rigtig fint mønster. Så nu er der lidt mere retro stof. Sengetøjet er købt i en genbrugsbutik til 20 kr. Det var billigt, men det var så også i Nordjylland:).  

                             

2 kommentarer:

  1. Faldt lige over en af dine gamle blogposts her (hurra for LinkWithin :-) )...

    Søde Babushka'er. Har selv lavet nogle tilsvarende for et par år siden af stof jeg købte fra USA. Dine er SÅ fine i farverne!

    Og hvor var du heldig med det fine retro sengetøj! Det ser smukt ud. Jeg synes aldrig jeg hitter noget af den slags. Retro-hajerne kommer altid før mig! :-D

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan er det også ofte for mig. Tak for din besked ang. You tube og hækling. Når tiden er til det skal jeg forsøge

      Slet

Tak for din kommentar - det varmer