torsdag den 28. februar 2013

Mobil sleeve - og lidt retro

Vinterens sidste dag? Lidt mærkeligt, at ifølge kalenderen er det forår i morgen. Når jeg kigger ud af vinduet kan jeg dog være i tvivl om forårets kommen.
Siden oktober har jeg været en del af blogland, og lært en masse nyt. To ord som jeg ofte har stødt på er retro og vintage. To ord som egentlig dækker over noget brugt. Men indrømmet det lyder bedre, at sige retro end gammelt brugt stof. Jeg har da også blevet lidt grebet af disse udtryk for det lyder da bedre at sige om et julekort, at der er lidt vintage over det.
Min kreative ide idag er mine to mobilsleeve som jeg netop er blevet færdige med - og ja den ene er faktisk lavet med retro stof. Stoffet er købt i den lokale genbrugtbutik. Oprindeligt var det et utrolig flot pudebetræk, men et lille stykke er blevet til min mobil sleeve.
Den anden sleeve er et stof babushka stof som jeg havde klippet ud for længst, men aldrig brugt. Jeg har haft virkelig stor glæde af Binemors diy. Den har hjulpet mig rigtig meget til at lave sleeve's, specielt har det hjulpet mig til at blive vild med skråbånd.
Udover stoffet som jeg har brugt har jeg brugt raste knapper fra min store samling. Af snor har jeg brugt elastiksnor til retro sleeven og til babushkaen har jeg brugt kraftig snor. Jeg vil lige sige tak til alle der har set med på bloggen indtil videre er rigtig glad for at have kommet over de 3000 visninger. Iøjeblikket pønser jeg på en ny giveaway så hvis nogen har en ide så bare skriv.



De to sleever sammen - retro møder russiske bedstemødre
Alene med telefonen i 

På bagsiden er der syet et skråbånd fast der hvor snorren skal sidde

Retroen - jeg elsker blomsten som sidder helt perfekt på forsiden, men undskyld den dårlige  billedkvalitet
På bagsiden er der sat et skråbånd i hele bredden


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer