onsdag den 25. juni 2014

En stjerne blev til - endnu mere origami...

I går var jeg i Aarhus, hvor jeg fik købt lidt mere krea halløj. Jeg var også en smut i den nye Ikea. Den var blevet super flot, men mindede meget om den vi har i Aalborg, dog fik jeg et natbord som det ikke er muligt at få i Aalborg før til januar (!!!).
Da jeg kom hjem fortsatte jeg med origami. Jeg har i nogen dage gerne ville lave en Sonobe stjerne med 30 stykker papir, men måtte endnu en gang opgive. Der er simpelthen for mange stykker papir. I stedet blev det til disse stjerner, hvor der kun skal bruges 12 stykker papir til. Ideen og fremgangsmåden har jeg fundet på den tyske blog Ludorn hvor jeg også tidligere har fundet inspiration. Se mit tidligere indlæg hvor der også er grundopskriften på hvordan man laver noget med Sonobe mønstret. Ideen med at spraye stjerne er kommet fra Frk. Hansens blog. Det var så heldigt, at de i Søstrene Grene havde fået små sprayflasker som passede ideelt til formålet. Akrylmalingen som er brugt er også fra Søstrene Grene. Malingen er blandet op med lidt vand. Jeg har sat en træperle fast på indersiden til at holde snoren fast, og limet den fast.
Begge par. Det ene par er med tre træperler den anden kun med en
Sprayet med lilla som er min absolutte yndlingsfarve


De røde tæt på
Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer