torsdag den 20. december 2012

En stjernestund

Nu er jul virkelig ved at nærme sig, så i dag har jeg haft travlt med lige at få færdiggjort nogle projekter så de kunne komme ind på bloggen inden jul.
Jeg er vild med at flette stjerner og har flettet rigtig mange. Ideen til disse stjerner fik jeg forleden da jeg skulle til at sove. Så næste morgen fandt jeg gavepapir, gennemsigtig tape og min papirskærer frem og fik lavet disse fire stjerner.
Først har jeg klippet fire strimler i målene 5x35 helst så lang som muligt. jeg satte tape på og foldede papiret først på midten og så en gang til ind mod midten og foldet den. (lidt svært at forklare, men samme teknik som ved foldning af strimler til Candy bag . Efterfølgende flettet jeg stjernen som en almindelig stjerne, men brugte et pincet til at få strimlen ud. Den nederst til højre er ikke lavet med tape. Når man bruger tape bliver den mere robust og tung, men også svære at lave. Til sidst brugte jeg en hultang til at hænge tråden i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer