søndag den 6. januar 2013

Smeltede perler blev til en skål - og en lille opfordring

I efteråret så jeg, at man kunne smelte perler i en glas form også vil det blive til en skål. Så det prøvede jeg så og det er faktisk rigtig sjovt. Du maler indersiden af en glasskål med olie, som kan tåle, at komme i ovnen uden at sprænge. Jeg har brugt nogle billige skåle fra Ikea. Brug endelig ikke de dyre skåle hvis uheldet skulle være ude.Sæt hamaperler i hele indersiden. Vælg enten et farvetema som skålen til venstre eller lav en multifarvet skål som den til højre. Du skal være opmærksom på at du skal bruge rigtig mange perler. Skålen sættes i ovnen ved ca. 200 grader. Hold øje med skålen da det går rigtig hurtig. Den til Venstre har fået ca. 5-10 min, hvor den til højre har fået 20 min. Ved at smelte den længere tid bliver perlerne mindre og mere runde i det end ved den venstre hvor perlerne er smeltet mere sammen, og har en mere glat overflade. Tag skålen ud igen, og lad den køle af, og tag den ud af glasskålen. Put den ALDRIG i koldt vand for så revner den varme glasskål.  

Til slut vil jeg opfordre folk til, at blive faste følger til min blog, det vil være rigtig dejligt, at få nogen til at følge min blog, alle er selvfølgelig også velkommen til at komme med en lille kommentar eller et spørgsmål. På forhånd tak og god søndag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer