fredag den 8. marts 2013

Lidt om andet

I dagens indlæg skal det handle om noget andet end mine kreative projekter. I dag skal det handle om lidt af mine pynteting. For alt er ikke kreativt. For et par år siden fik jeg øjnene op fra keramik fra Søholm. Søholm er/var et bornholmsk keramik sted. Det var populær i 60'erne og der er også en hvis 60'er stil over det. Når jeg har købt Søholm har det været i genbrugsbutikker og antikmarkeder. Det er ikke voldsomt dyrt, men det er virkelig flot og jeg finder meget i god stand. Mit første køb er den blå bakke øverst til venstre. Den er mit aller kæreste eje. Jeg elsker den blå farve, generelt elsker jeg bare måden den er male på og det lidt specielle mønster i midten. Den er købt i Brugtvareterminalen ved Viby i Aarhus. Desuden et fantastisk sted hvis man elsker gamle ting og ikke er millionær, for det er helt enormt hvor meget de har. Vaserne nederst til højre er også købt derude. Fadet og vasen øverst til højre er købt på et antikmarked. De er købt sammen og mønstret er også det samme. Faddet er utrolig tom, og der er på bagsiden mulighed for at hænge det op, men for mig bliver det nu liggende klar til frugt og andet. Mønstret er bare så pænt at jeg har svært ved at putte noget i fadet. De to lysestager købt jeg på et loppemarked i sommer. De er rigtig flotte, men problemet med dem er bare at de er for små til nutidens lys. Så jeg skal skære lidt at lysene for at de kan være i lysestagerne. 
Jeg er ikke så god til at bruge mine Søholm ting til noget praktisk, men så står de og pynter og det er jo ikke så ring endda. 
Grunden til at jeg elsker Søholm er bl.a det utrolig flotte glasur maling. Mønstrene synes jeg også er rigtig flotte. 
Nå men dette var det mit første indlæg som ikke havde noget med mine kreative sysler. Jeg håber du kunne lide det, elles læser du jo nok ikke dette her.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer