torsdag den 14. marts 2013

Uld til påske?


En af de bedste materialer at arbejde med er uldfilt. Det er billigt og mulighederne er uendelige. Her har jeg lavet to runde kugler som jeg har prikket først en grundfarve på, sørg for at det er dækket og prikket godt fast. Efterfølgende har jeg "spundet" en snor af uldfilt. Snoren er også prikket på kuglen. Ved den store er det ringe rundt om kuglen, hvor det ved den lille er sat mere tilfældig på. Sløferne som jeg ofte har lavet, har jeg lavet ved først at lave en sløjfe ikke med knude men ved at forme en sløjfe efterfølgende har jeg lavet en sløjfe som er sat ovenpå evt. lidt forskudt for at give effekt. Til sidst er der sat en knap med to pyntenåle på for at holde det hele på plads. Ophængssnoren har jeg sat bagved sløjfen.. Husk at bruge en lang knappenål så den ikke falder af med det samme. 
Så nu er der lidt mere til den kommende påske. Mere vil følge.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer