søndag den 12. maj 2013

Mors Dag og endnu nogle grafiske puder

I dag er det Mors dag, hvilket sikkert mange kvindelige blogger ved.
Jeg har delvis også selv lavet min mors dags gave selv, I får i hvertfald lov til at se den gave jeg selv har lavet, og som jeg er pavestolt af. Faktisk ville jeg gerne selv have beholdt den, men nu får min mor altså glæde af den.
Gaven er en grafisk pude i farverne sort, sand, mørke- og lyse blå. Jeg har først klippet trekanter i størrelsen 14x14 cm, dem har jeg så strøget og halveret. For hver gang der er syet et nyt sted har jeg strøget, for ellers bliver det ujævnt og svært at sy til sidst. Puden passer til en Ikea monteringspude i 50x50 cm.


Men der er også andre grafiske ting i ærmet i dag. Først kommer min flotte store pude som det er ved at være et stykke tid siden jeg lavede, men pga. jeg havde lavet den alt for stor til den monteringspude jeg havde købt måtte den vente med at blive lavet. Den er lavet efter samme princip som puden til min mor, men den gang er målene 17x17 og de er halveret endnu en gang. Puden passer til en monteringspude fra Stof og Stil på 60x60. 



Sidst men bestemt ikke mindst kan jeg ikke dy mig for at vise mit til dato største projekt - mit sengetæppe som er lavet har RIGTIG mange sekskanter. De er alle syet på i hånden. Jeg brugte ca. 1 ½ år på at lave mit tæppe på 140x200 cm. Der er er et lag pladevat og en lag rødt stof på bagsiden. 
Jeg har desværre ikke været så god til at bruge det siden jeg blev færdig for over et år siden, men jeg er begyndt at ligge de på min seng så nu bliver det brugt, og ja jeg er stolt, men mest over at jeg har syet det hele i hånden. 
Det var det fra mig. Jeg håber alle får en god Mors dag.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer