lørdag den 8. juni 2013

Når ideerne ikke er på dansk - et etui som ikke er til mig selv

Nogle gange har jeg svært ved at finde ideer på danske blogs. Selvom der er mange, og mange rigtig gode ideer, men problemet er bare at ideerne ofte omhandler ting til børn eller ting der skal hækles eller syes. Jeg har ingen børn og kan hverken strikke eller hækle da jeg er venstrehåndet og ingen i min højrehåndet familie har villet lære mig at strikke. Nå men så google søger jeg nogengange efter ideer og det gjorde jeg også forleden da jeg faldt og dette Strikkepindeetui mønster på engelsk - men hov tænker du måske - hun kan jo ikke strikke så hvad skal hun bruge sådan et etui til? Svaret er til min mor.. Efter jeg vandt et flot hækleetui som jeg gav til min mor fik jeg lyst til at lave et etui til alle hendes strikkepinde, og resultatet blev dette flotte etui. Ofte ved engelske opskrifter står målene kun i tommer (inches), men i denne opskrift står det både i tommer og centimeter så jeg ikke behøver omregning via google for at regne det ud. Opskriften er lavet med masser af billeder så man sagtens kan lave etuiet uden at være professor i engelsk.
Min mor har modtaget etuiet som hun selvfølgelig blev glad for.

Jeg har lavet det i mit højt elskede stof fra Stof og Stil (Sand med neonrøde blomster) I opskriften bruges der et stykke fleece som mellem foer - som jeg heldigvis havde en rest af. De andre stykker stof der brugt er billig bomuldsstof fra Ikea og korelfarvet stof også fra Stof og Stil.

Jeg er kommet på Instagram eller det har jeg egentlig været længe, men nu har jeg fået et ikon der fører over til min Instagram side - du er selvfølgelig velkommen til at følge mig. Jeg er ikke voldsom aktiv på Instagram, men hvis jeg keder mig kan jeg godt finde på at poste et billed eller to. Navnet på Instagram er Chrirus men du kan bare trykke på ikonet i højre side og så er du på min Instagram side.

Husk at i fortsat kan nå at deltage i min Giveaway jeg trækker en eller flere heldige vinder den 23. juni. Men tak til alle jer der allerede har deltaget og som har vist interesse for min blog - det varmer..

God lørdag - med royalt bryllup, håndbold osv.

Sådan ser den ud indvendig, der er plads både til hæklenåle og strikkepinde. 

Sammenrullet ser den sådan ud




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer