søndag den 29. juni 2014

Det at være stædig og så lave origami

Jeg har næsten haft ferie i to uger. Selvom det er dejligt må jeg også konstatere, at dagene er ved at være lidt ensformige. Jeg læser meget og så folder jeg utrolig meget origami, som I også har kunne se på bloggen. Jeg er blevet ret vild med at lave ting efter Sonobe foldningen. Noget af det første jeg forsøgte var den med 30 styks papirer, men måtte hurtigt konstatere, at det var for stor en mundfuld, så det blev først nogen med 6, så med 3 og til sidst med 12. Jeg synes dog det blev lidt for ensformigt og kedeligt, og jeg VILLE lave en med 30. Det lykkedes endelig i går da jeg fandt denne en vejledning på YouTube som du kan se nedenfor. Den er meget svær og man skal virkelig koncentrer sig når man samler den. Man skal hele tiden huske at spidserne skal samles i en ring af 5, og det kan være meget svært. Jeg har i mine forsøg på at lave Sonobe ting virkelig fundet mange elendige og mangelfulde vejledninger. En af grunde er måske, at når man laver en vejledning så ved man hvordan man skal lave den, men det  ved man bare ikke når man skal lave modellen første gang. Nedenfor er der link til de forskellige Sonobe modeller.  Med Kreative Hilsner Christina

Til den med 3 stk skal du bare sætte tre stk papir sammen som du også skal gøre til den til 12 stk.
Vejledningen til 6 stk papirs Sonobe
Her vejledningen til 12 stk papirs Sonobe som jeg selv har lavet
Til den med 30 stk papir har jeg brugt den YouTube video



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer