lørdag den 10. november 2012

Pengegaven der blev lidt mere festelig

Jeg elsker at give pæne og smukke gaver som også har et lidt personligt touch. Ofte skal jeg give penge til gaver, men jeg synes det er verdens mest kedelige gave - for hvordan kan man pakke en 100 kr. seddel pænt ind. Jeg har lavet en gaveæske af en toiletrulle som jeg først malede lys grøn og efterfølgende svampede med en grøn farve som er lidt mørkere. Jeg foldede rullen først flad og så buet ude i siden. Jeg lukkede æsken med lidt tape. For at pynte æsken lidt, klippede jeg en stribe pænt mønstrede silkepapir købt i Søstrene Grene. Afslutningsvis bandt jeg et grønt silkebånd på, også fra Søstrene Grene. 
Kortet er lavet på et fladt lærred købt i Søstrene Grene. Den malede jeg ligeledes også lysegrøn og svampede med grøn farve. Inden jeg svampede billedet klippede jeg initialerne i papir, og lagde dem på motivet inden jeg svampede med grønfarve. Da maleriet var tørt limede jeg billeder på. Jeg har her brugt billeder af fødselsdagsbarnet, men du vælger selvfølgelig selv. Så er du klar til fødselsdag, og pengegaven blev knap så kedelig. 
God fornøjelse 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer