onsdag den 16. januar 2013

Candy bag eller hvad de nu hedder




Kært barn har som sagt mange navne. så hvad skulle jeg kalde dette indlæg. På nogle blogge hedder det en flettet taske, andre ecoisttaske eller candybag. Jeg vælger, at kalde dem candy bag, selvom mine tasker aldrig har været i nærheden af slik. I forsommeren købte jeg en candy bag og synes den var rigtig flot, men jeg havde også hørt om, at man kunne lave dem selv, så dette begyndte jeg på under OL(det er nemmelig rigtig godt at lave foran fjernsynet. Jeg har så haft det lagt lidt væk, for at begynde på det igen efter jul. Jeg fik stor hjælp fra denne hjemmeside som hjalp mig til at begynde og finde en masse teknikker til at lave både det lettere og det mere simple. Jeg har lært, at det er godt, at begynde med noget med større tern, da det er mindre fingerarbejde. Når man først har lært teknikken er det ret let. Det eneste der forsat kan drille er fastsætttelse af lynlås, for det er svært, men find en teknik som passer dig. Jeg har fundet ud af at det er lettest hvis lynlåssen er lukket.

En anden ting som er rigtig godt ved disse tasker er, at de er billige at lave. Hvis du laver det i reklamer skal du kun have udgifter til tape, lynlås og snor til at sy sammen. Ulempen er selvfølgelig, at de tager rigtig langttid at lave, men så har du noget at lave i den bidende kulde.

De tre ting

Gossip Tasken: Jeg har indtil videre lavet tre ting. Tasken var mit begynder projekt. Papirstrimlerne måler 7x15 cm. Jeg har brugt mange ugeblade, og synes det giver en god/sjov effekt at se alle ansigterne titte frem. Jeg har selv lavet skulderremmen, af nogle stofrester som er syet sammen. 
Den lille pung: Denne lille pung lavet jeg stort set på samme måde som en taske, men her skulle ingen skulderrem på. Desuden lavede jeg strimlerne mindre så de nu målte 5x11. Tasken er hurtig, at lave, men den er lidt svær at sy sammen i bunden. Det vil være en god ide at for bagsiden med tape, hvis du vil bruge den til pung. Ellers kan det blive en dyr fornøjelse. 
Julekurven: Efter jul havde jeg en masse gavepapir, så jeg fik brugt lidt af det til denne kurv, man kan selvfølgelig vælge lige hvad man vil af papir der til. Når du først har lavet bunden som er beskrevet på Alt om hobby skal du bare lave ringe som almindeligt. Jeg har lavet kurven i følgende mål 6x13 cm. 

Jeg har valgt ikke yderligere at beskrive hvordan du laver en candybag, da Alt om hobby beskriver det så fantastisk med rigtig mange billeder og forklaringer. God fornøjelse.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer