lørdag den 23. marts 2013

Mmm, Hjemmelavet slik

Jeg har aldrig før lavet mit eget slik, fordi jeg synes det tager lang tid og man skal have fat i en masse mærkelige ting, som koster en halv bondegård.
Til jer der ikke ved hvad Fudge er kan jeg oplyse om at det er en blød form for karamel.
Omkring jul var der opskrift på Fudge i Rema 1000 reklamerne, men jeg fik aldrig lavet dem.
Da jeg købte ingredienser hjem til at lave Fudge synes jeg det var lidt dyr, men jeg kunne hurtigt regne ud at kiloprisen var langt lavere en hvis jeg købte dem i f.eks. Frelsens Chokolade. Jeg lavede 750 g for ca. 30 kr. Så billigt kan jeg ihvertfald ikke få dem i butikker, desuden er de her hjemmelavet uden alle mulige e-numre osv.

Jeg var meget spændt på om det ville lykkedes for mig at lave fudge og spændt på hvordan de smagte. Heldigvis var de lette at lave, og smagte mindst lige så gode som dem man køber i butikkerne. Det er en god ide at opbevare fudge i køleskabet hvis man gerne vil have dem lidt hårde ellers bliver de meget bløde, men det er selvfølgelig en smag sans. Lige meget hvad er de mere bløde end dem man køber.
Du kan få opskriften ved at følge linket:  Fudge 
Husk at deltage i min Giveaway

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer