onsdag den 8. maj 2013

Endnu en Ikeaposes forvandling, men uden ikeapose men stadig meget Ikea

Jeg har tidligere lavet et indlæg hvor jeg jeg lavede en lignende pose med en blå Ikea pose som stivelse til kurven. Denne kurv minder lidt om den anden, men så alligevel ikke. Posen er lavet af stof fra Ikea, men posen har ingen blå pose til at stive den op, så for at tage billedet måtte jeg snyde lidt for at holde den oprejst. Desuden er posen lavet med en rund bund, så igang med matematik færdighederne, når jeg vidste at diameteren på cirklen var 27 cm. Men heldigvis har internettet uendelig muligheder for at man kan regne dette ud uden at have papir og blynat fremme. Klik på linket og du kan indsætte radius eller diameter. Til denne pose er længden ca. 87 cm med sømrum. Højden bestemmer man selv. 
Jeg er blevet ret vild med at lave disse praktiske poser, men næste gang jeg laver en skal der noget i posen for at holde den op. Jeg er vild med ideen om at jeg kan bruge nogle kæmpe stykker stof som jeg normalt har svært ved at få brugt samtidig med at jeg laver noget der er praktisk og ser pænt ud. En rigtig god DIY og der jeg første gang fandt inspiration til opbevaringsposen er Lisbeths blog LeizyB





I tirsdag udkom nok min bedste biografoplevelse nogensinde, en film som virkelig opslugte mig, og som jeg forsat tænker tit på som nok den bedste film jeg nogensinde har set. Filmen er Jagten med Mads Mikkelsen i hovedrolllen. Han spiller pædagogen som uretmæssigt bliver beskyldt for pædofili. Vi følger hvordan hele samfundet dømmer ham, og hvilke konsekvenser det har for ham, men også for pigen som kommer med beskyldningerne uden at vide hvad hun har sat i gang. En film som bestemt er værd at se. 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer