mandag den 6. maj 2013

En grafisk pude

Nogle gange kan jeg synes det er svært at finde på en spændende og interessant overskrift til et blogindlæg, så dette indlæg hedder bare "En grafisk pude".
Jeg er ved at have lavet nogle grafiske puder, jeg har lavet den der allerede er kommet på bloggen, men jeg har også lavet en som endnu venter. Grunden til at den endnu ikke er udgivet er ikke fordi den ikke er flot, men simpelthen fordi den er for stor til den pude som den egentlig er beregnet til.
Denne pude fik jeg lavet ved at jeg først lavet en skitse over hvordan jeg gerne ville have puden. Normalt tegner jeg skitser på mit tablet, men da den er til reparation måtte jeg ty til notesblokken og den gode gamle blyant. Jeg beregnet 10 cm sømrum til puden hvor jeg tegnet mønstret op på et terne snitpapir. Jeg valgte at lave puden i sort, hvid og karrygul. På bagsiden lavede jeg en åbning så jeg sagtens kan tage puden ud og vaske betrækket.
Puden var lidt svær at lave fordi den skal passe med sømrum osv. inderst hvor man begynder er der ingen sømrum og yderst er der nærmest for meget stof. Men jeg er nu glad for min nye grafiske pude, og det bliver sikker ikke den sidste.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer