lørdag den 4. maj 2013

Kork-amok-til-kaffen

Så er der lige en lille ide til hvordan du kan pynte dine korkbrikker. Mine er købt i Søstrene Grene, hvor de nærmest er gået kork-amok. Jeg har forsøgt at lave grafiske mønstre ved hjælp af malertape. Det er vigtigt at man ikke fjerner tapet før man har malet brikkerne nogle gange.  

En filmanbefaling

Når man alligevel sidder ved skærmen med sin kaffe på sine nye korkbrikker, kan du lige nyde en god film. Jeg kommer lige med en lille filmanbefaling som jeg desværre ikke kan finde et youtube klip fra. 
Filmen er Springflod som er fra 1990. Filmen foregår i Sønderjylland hvor grænsebetjenten tager mod en småkriminel dreng fra København. Han og datteren i huset forelsker sig i hinanden og hun bliver gravid. Det er en stille og rolig film, som er meget karakteristisk for start 90'erne. Filmen vandt et hav af priser, bl.a. bedste kvindelig hovedrolle til den kun 18 årige Trine Dyrholm, udover hende medvirker en meget ung Mille Lehfeldt (10 år) som Francos lillesøster. Jeg købte filmen til 25 kr i Stereo Studio. Det er ikke det store mesterstykke, men jeg har ihvertfald søgt den i flere år, så det nærmest blev en besættelse for mig, men endelig lykkedes det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer