fredag den 19. juli 2013

Zen - what?


Kært barn har mange navne. Dette barn har jeg tidligere kaldt grafiske tegninger, men forleden stødte jeg på navnet zentangle. Som direkte oversat betyder tagle; virvar - zen har med meditation at gøre så altså meditativ virvar og det er jo netop hvad mine grafiske tegninger er. Et virvar som bliver til et smukt mønster imens jeg er afkoblet fra alt andet eller det prøver jeg ihvertfald.. Jeg er blevet ret vild med at tegne disse tegninger imens jeg "ser" Tour de France.
Hvor for jeg så inspiration? Google søgning på ordet zentangle og så kommer der et hav af billeder hvor jeg kan få inspiration til nye mønstre.
Nedenfor er mine to seneste zentangle tegninger, en stor og en lille. Den store er tre bolde som er i en et virvar af mønstre. Det lille billede er et hjerte hvor der er også er et virvar af mønstre.
Og den kreative muse er kommet til mig igen... mere om det senere.. Indtil videre god weekend, nyd vejret og de sidste dage i Tour de (dopping) France...


Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer