søndag den 18. maj 2014

En boglig god ide - DIY

Jeg er begyndt at følge flere kreative facebook forumer, og derved fået endnu flere ideer. For kort tid siden så jeg en der havde lavet en boghylde af en bog.. Smart synes jeg.. Sjov ide, da jeg pt går på bibliotekskolen i Aalborg og bøger altid har været min store lidenskab. Det er en billig hylde og nem at lave. Nedenfor er der mit forsøg på at lave en lille DIY

Det skal du bruge: 
En hardback bog som du ikke læser mere eller en brugt bog fra Genbrugsbutikken (fandt selv 3 bøger for 10 kr.)
Beslag købt i Bauhaus til 5 kr. stk.
Kontaktlim, lineal, blyant, saks og rawlplug og skruer

Materialerne til din nye boghylde

Start med at lave en streg på den bagerste side af bogen så du placere beslaget i midten

Placer beslaget i midten og tegn uden om

Sådan ser det ud når du har tegnet

Klip nu der hvor du har tegnet.. Sørg for at der er nok plads så beslaget sidder ordentlig i hakket


Put rigelig af lim på beslaget - Advarsel limen lugter forfærdelig så sørg for at gøre det et sted med udluftningsmuligheder

Lim på hele bagsiden

 
Når du har limet beslaget godt på sæt så bogen i pres under en masse tunge bøger.. 
Så er bogen sat op med Rawlplug og skruer også er det bare om at bruge den





Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer