mandag den 23. juni 2014

En boganbefaling

Jeg havde på en anden blog læst om bogen: "Læserne i Broken Wheel" af Katarina Bivald, og fik virkelig lyst til at læse denne bog, men da den er meget ny havde bibliotekerne endnu ikke taget stilling til om det var en de ville anskaffe. Jeg køber normalt ikke e-bøger, da jeg synes der er noget helt specielt ved at have bogen i hånden og dufte den.. Men jeg købte denne bog som e-bog fordi jeg kunne få den betydelig billigere på denne måde og slap for at skulle vente på den kom med posten. Jeg begyndte, at læse og blev hurtigt grebet. Bogen handler om Sara som gennem brev og bogudveksling har fået et venskab med den amerikanske Amy. Sara skal holde ferie hos Amy og kommer fra Sverige til Iowa. Sara er en kvinde i slutningen af 20'erne som ikke har levet livet, men derimod læst ekstremt mange bøger. Sara oplever i den lille by nu hvad rigtige mennesker er, samtidig med at hun må forholde sig til, at Amy er død. Sara åbner en boghandel, og lærer byens mange specielle typer, at kende ud fra deres bogvalg. Det er en rigtig hyggelig bog, som referer til mange store klassikere og hvor man som bogorm vil elske alle de referencer. Som bibliotekar studerende kunne jeg da også synes det ganske morsomt med katten Dewey, om er opkaldt efter Deweys Decimalsystem (Det system som faglitteratur er opstillet efter). Jeg synes det er en god og hyggelig bog, som er en Chick-lit bog, men man skal ikke forvente et mesterværk, der er bogen simpelthen ikke velskrevet nok til. Men fin bog til sommerferien.
Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer