lørdag den 21. juni 2014

Sommerferie, origami og flytning

I dag regner det i Aalborg, jeg havde fået den ide i morges, at jeg kunne tage ind til byen for at se Regatta, men det var der nu ikke meget ved i dette vejr.
Jeg har netop fået sommerferie efter at havde været hos eksamen hvor det gik rigtig godt. Det er super dejligt, og efter sommerferien står det på kandidaten. Jeg er spændt, da det lige er noget af et niveauspring.
I sommerferien sker der også lidt. Jeg har i et stykke tid været lidt træt af af bo i en meget lille lejlighed, hvor jeg skulle dele køkken og bad med en anden. Det er blevet sådan at jeg blev træt af små ting som bare blev til store problemer for mig. Mit problem gjorde så, at jeg søgte lejlighed, hvilket jeg har fået pr. 15. juli og jeg glæder mig meget. Det er fortsat en et-værelse, men nu med eget køkken og bad og kun 1 km fra skolen. Det var vigtigt for mig, at lejligheden lå tæt på skolen, da jeg tit er i fredags bar og andre sociale ting. Jeg glæder mig helt vildt til at flytte.
For et par uger siden skrev jeg at jeg var begyndt på origami, og det er jeg så fortsat med. I går gik jeg helt æske amok. Jeg lavede 4 kvadratiske æsker. De er egentlig lette, at lave, men man skal lige være opmærksom på at vende papiret rigtigt. Når man har lavet de 6 stykker papir som æsken består af og sætter dem sammen kan det i begyndelsen virke mærkeligt og svært specielt når man ser på billederne, men på en eller anden måde kommer logikken til at hjælpe på at sætte æsken sammen. Den anden æske er en traditionel æske som heller ikke tager langtid at lave, men her skal man være opmærksom på at bunden skal være mindre end toppen.
Jeg har planer om at bruge dem til gaverindpakning, men de ser egentlig også pæne ud når de bare står. Jeg har også set en lave dem til en uro.
Af materiale er brugt: ugebladspapir, gavepapir, alm. papir og origamipapir fra Søstrene Grene.
Jeg håber, at jeg til trods for flytning får tid til at blogge og være kreativ..
Med Kreative Hilsner Christina


Ja det regnede og jeg havde taget sandaler på!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer