mandag den 9. juni 2014

Pinsen med Origami

For mig er det lidt mærkeligt, at det i dag er mandag, og det også er helligdag. I morgen skal jeg aflevere en længere opgave som der er blevet skrevet på i løbet af året, så meget af min tid er gået med det. Men det er da også blevet til lidt fornøjelser. I fredags var jeg i fredagsbar, det var egentlig meningen det bare skulle være en kort tur på vej til Føtex. Det blev ikke til Føtex, det endte med at jeg kom i gaden (Jomfru Ane Gade) og kom først hjem ved 2 tiden. Næste morgen med tømmermænd fik jeg besøg af min mor. Vi var rundt i Aalborg, og spiste på Cafe Sigurd, og fik nok den lækreste burger. I går søndag gik det med skrivning af opgave, og en del af opgaven som virkelig havde voldt mig problemer blev løst, og jeg var jublende lykkelig
I dag er det så mandag. Jeg vågnede og kiggede lidt på min tablet, da jeg faldt over en blog med en masse origami. Jeg kan godt lide origami, men har altid synes det var noget svært skidt. Jeg gik på Pinterest og fandt en masse DIY. Jeg er ikke så vild med video vejledningen, så jeg søgte primært efter opskrifter med billedvejledning. Nedenfor er der link til de forskellige origami ting som er på mit billede. Jeg linker også lige til min Pinterest Origami tavle..
En af de første ting jeg faldt over var en kjole foldet i papir, men problemet var at det kun var video der dukkede op, men pludselig dukkede den DIY op, og den er let gå ud fra, og selvom den er på engelsk er den også let at forstå. Kjole DIY. Papiret måler 15x15
Jeg læser meget, og bruger mange bogmærker, mest fordi de forsvinder konstant for mig. Der er flere forskellige bogmærker med hjerter men denne her er jeg ret vild med, da jeg godt kan lide, at mit bogmærke ved papirspidsen. Opskriften er fra en Japansk (tror jeg) side, men den er super let at gå ud fra, da den er så udførlig lavet. Hjerte bogmærke Det store bogmærke måler 15x15 og det lille 10x10, vil klart anbefale 10x10
Jeg elsker sommerfugle og synes de er så flotte. Jeg havde desværre ikke det rigtige papir til at lave sommerfuglene, hvilket resulteret i, at de knækkede lidt til sidst. Det er vigtigt, at man bruger tyndt papir, ellers er det umuligt at folde. Jeg synes dog sommerfuglen bliver super fin, og når jeg får noget bedre papir skal jeg lave flere. Papiret måler 15x15. Opskriften stammer fra en norsk side, så nogen ord er lidt anerledes end dansk Sommerfugle
En af de første DIY jeg faldte over var dette hjerte. En simpel og sød ide, som jeg tænker kan bruges til bryllupper, julefrokoster osv. Den skal normalt laves i A4 format eller formatter som passer i dette målestoksforhold, det er min ikke. Min er lavet at en stykke rest papir. Jeg synes hjertet er blevet lidt langt. Du finder DIY øverst til venstre hvor der står "Click here to download" Hjerte.
Indledningsvis lovede jeg også et link til min egen samling af Origami på Pinterest. Jeg håber du kan finde inspiration, og du er også velkommen til at se nogle af alle de andre ting jeg har på Pinterest.

P.S Papiret er købt i Tiger



Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer