mandag den 18. marts 2013

Takt og tone på nettet

Jeg vil først sige jeg elsker, at få kommentarer og heldigvis er de alle rigtig positive, men sådan er det ikke altid på nettet, hvilket denne lille film fra det nye DR2 meget tydeligt fortæller. Jeg ser overvejende positive kommentar på blogs, men når jeg bevæger mig udenfor blogland er tonen utrolig skræmmende  f.eks Ekstra Bladets Nationen, hvor nogle personer er med til at skabe et virkelig dårligt miljø på nettet, og det at have en holdning helst skal indebære en negativ holdning til alt. Det gamle udtryk "Tænk før du taler" skal idag omskrives til "Tænk før du skriver". Du ved aldrig om det du skriver kan have en negativ effekt på modtageren. Det var en lille opsang/ lidt at tænke på.. Del gerne det gode budskab om god takt og tone på nettet. 
Dette indlæg kom ikke til at handle om noget kreativt, men om noget andet som jeg synes er rigtig vigtigt at få ud. Tak til alle jer der her på Den kreative idemager har givet kommentarer med god takt og tone. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer