onsdag den 21. august 2013

Before 9-9-9

I mandags var jeg i biografen igen. Jeg er medlem af Biozonen og havde derfor blevet inviteret til forpræmiere på Before Midnight i Aalborgs Biocity.
Jeg havde ikke set de to forrige film, men fandt dem Filmstribens hjemmeside også fik jeg set dem på en formiddag.
Filmen foregår med 9 års interval hvor man i den første film "Before Sunrise møder Celine og Jesse første gang på et tog i Europa. De tilbringer lidt under et døgn sammen, og forelsker sig i hinanden. Filmen foregår i Wien i 1995. Næste film i serien er Before Sunset hvor der er gået 9 år og vi får at vide om de mødtes 1/2 år efter som de aftalte. I den sidste nye film Before Midnight har Celine og Jesse blevet forældre og tilbringer ferien i Grækkenland, hvor de nu diskutere deres liv sammen.
Hver film har en utrolig spændende dialog som er delvis improviseret, hvilket fungere godt. Jeg synes tredje film er klart bedst da der også er flere personer med end Celine og Jesse. Det er ikke en aktion fyldt film, men en film hvor der tales meget. Desuden har dialogen et mere morsomt strejf end de to forrige. Hver film har også det spændende over sig at den meget spændende skildre livet i den periode af livet de er. Hvor man i begyndelsen af 20'erne har en helt bestemt ide af hvordan ens liv skal være og hvordan kærligheden skal være.
Filmene viser også et fint tidsbillede af perioderne hvor filmene er optaget, specielt den første film.
Jeg vil helt sikkert anbefale filmserien, men inden man løber i biografen for at se film tre vil jeg da anbefale at man går ind på Filmstriben og ser de to første film gratis, jeg synes ihvertfald de giver større mening at Before Midnight på den måde.
Nedenfor et billede fra filmen samt trailer for Before Midnight.

(4/6)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer