fredag den 9. august 2013

Flower power by zen og nyt inspiration

Jeg har lige været 5 dage i London, min absolutte yndlings destination, så med 5 forrige besøg er jeg ved at kende byen ret godt. Denne gang havde jeg besluttet at jeg også skulle bruge turen til at få noget kreativ inspiration, hvilket jeg også gjorde. Jeg har specielt fået købt noget til min nye kreative dille nemlig zentangles. Jeg havde på forhånd udpeget en butik at købe den i men de havde ikke noget, så efter søgning på google fandt jeg frem til Foyles på Charing Cross Road, en stor boghandel med ufattelig mange bøger om alt. Rigtig mange bøger om synning faldt også i min interesse og jeg fik købt SEW! af Cath Kidson, men det var bøgerne om Zentangles som faldt mest i min interesse og fire fik jeg købt. Jeg bruger bøgerne til at få inspiration til nye mønstre og det er de gode til. Bøgerne kan også købes på Amazon.
Jeg har også været i stofbutikker for at se liberty stof, men må sande at jeg synes det var alt for dyrt, og må også tilstod at jeg heller ikke er voldsom vild med mønstrene.
Inden jeg tog til London begyndte jeg på et billede med en masse blomster. Det fik jeg lavede færdig derovre. Billedet er en udvidelse af mit forrige billede med sommerfuglen og blomsten. Da jeg kom hjem igår lavede jeg det andet billede for at øve mig på nogle af de nye mønstre som jeg er blevet inspireret af i alle bøgerne. Jeg har lavet et vandmærke over billederne med tegningerne så de ikke er så lette at kopier da det er mig der har lavet dem, men alle er altid velkommen til at få inspiration.
Senere vil vise billeder fra min tur og ellers fortælle lidt mere om hvorfor jeg elsker London.
Jeg er begyndt at blive mere aktiv på Instagram og har fundet flere plus sider ved den. Det er ihvertfald godt til at have opmærksomt på ens zentangles tegninger, ligeledes er Pinterest også. Hvis du har lyst til at følge mig så klik på linkene. Jeg vil sandsynligvis også følge dig.



 
Bøger til inspiration og min tegning inden den var helt færdig.. 

Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer